6 september 2010

VÅRT VÄXTHUS

FÖRRA sommaren började vi bygga vårt växthus. Tro det eller ej men det var jag som grävde bort all gräsmatta och jord/sand från platsen där växthuset står. Känner mig så stolt så!

Sockeln murades i gammalt tegel på lecablock. Min sambo snickrade och byggde och jag fick äran att måla allt trä och alla fönster. Hade bestämt att växthuset skulle bli svart som vår friggeboda. Alla fönster är gamla, prefekt att använda till ett växthus.

I år täckte vi marken med duk och ovanpå det grus och stenplattor. Runt muren har jag även lagt massor av stenar. Sen fick min sambo mura odlingsbänkar och möbler, ljuslyktor fick flytta in.

Premiär för att börja plantera lite gräslök, sallad, dill, rädisor, kryddor, tomater. Vi har även vindruvor & kiwi. Jätte roligt att hämta sina egna kryddor i växthuset när det är dags för matlagning! Det är mysigt att sitta i och bara njuta av härliga krydd dofter...

Vi är jätte nöjda med resultatet och det har växt massor, bilden ovanför är från början av sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för dina rader här hos mig...